Menu
Mobility - 25 April 2018

Fietser krijgt te weinig ruimte om mobiliteits-problematiek op te lossen

Door Martin de Vries 

‘Meer mensen op de fiets’. Dat is de slogan van Rijksoverheid met betrekking tot het fietsbeleid. In februari riepen ook Milieudefensie en de Gezondheidsraad lokale politici op om meer te investeren in fietsen voor een betere luchtkwaliteit om gemeentes gezonder en leefbaarder te maken. Maar de huidige infrastructuur is slecht ingericht op de hedendaagse fietsers en het toenemende fietsverkeer wat zorgt voor onveilige situaties op de fietspaden. Uit recent onderzoek van ANWB onder ruim 22.000 leden blijkt dat 27 procent van de achterban zich in de huidige verkeerssituatie al onveilig voelt op de fiets. Vooral in de grote steden. Amsterdam spant de kroon: 44 procent geeft aan zich in de hoofdstad onveilig te voelen op de fiets.

Mobility - 1 February 2018

Dynniq genomineerd voor de InterTraffic Amsterdam Innovation Award 2018

Een internationale jury van mobiliteitsexperts heeft vandaag een shortlist van 15 kandidaten bekend gemaakt voor de prestigieuze Intertraffic Amsterdam Innovation Award. Uit meer dan 60 inzendingen van hoge kwaliteit zijn na zorgvuldige analyse en beraad uiteindelijk 3 finalisten per categorie geselecteerd. De vijf categorieën zijn: Infrastructuur, Verkeersmanagement, Veiligheid, Parkeren en Slimme Mobiliteit. Binnen elke categorie maken de genomineerden kans op de categorie award. Uiteindelijk zal één van de vijf categoriewinnaars gekozen worden tot winnaar van de Intertraffic Amsterdam Innovation Award 2018. De awards worden uitgereikt tijdens de officiële openingsceremonie van Intertraffic Amsterdam, de toonaangevende mondiale vakbeurs voor verkeerstechnologie. De beurs vindt plaats van 20 tot en met 23 maart 2018 in RAI Amsterdam.

Mobility - 25 January 2018

In de media: het gaat te goed met Nederland en dat vertaalt zich op de weg

Een aantal jaren economische groei is genoeg om de snelwegen vast te laten lopen. Louter banen met asfalt bij blijven leggen, lijkt voor de toekomst niet meer te werken.

'Bij Rotterdam komen de files altijd eerder op gang. Je ziet het bij de Beneluxtunnel nu ook vollopen', zegt Bas van de Beek van de Verkeersinformatiedienst terwijl het naar het grote scherm wijst. In beeld is daar de wegenkaart rond Rotterdam, de grote snelwegen kleuren steeds dieper rood. 'Ik heb altijd het idee dat dit komt doordat er meer fysiek werk wordt gedaan. Je hebt de haven en meer werkbusjes, terwijl rond Amsterdam de drukte altijd later start. Het verschil tussen white collar en blue collar workers inderdaad. Al is dat maar een gevoel.'